Corny Groń: Hen! Za Corny Groń




Hen! Za Corny Groń to moim zdaniem najlepiej wydany polski podręcznik, a może nawet najlepiej wydany podręcznik po polsku. Okładka, srebrzenia, papier, wstążki, ilustracje, skład. Nie mogę się napatrzeć.

Może dlatego, że gra solo bazowała na Dark Fort, zawsze myślałem, że to Mork Borg w górach z Janosikiem. A to przecież zupełnie coś innego. Hen! to duży w zasadzie bezsystemowy moduł/setting (chociaż na końcu znajdują się zasady gry oparte na pierwszej edycji Knave) a może tak naprawdę ogromna procedura służąca do tworzenia mapy. Początkowe rozdziały opisują wstępnie miejsce gry, a następnie przechodzą do wyjaśnienia krok po kroku, w jaki sposób stworzyć swoją mapę Karpaków, wypełnić ją interesującymi miejscami, przeszkodami, ludźmi i stworami. Można przygotować ją sobie wcześniej, ale można też (i to jest chyba preferowana przez autora forma) generować ją na bieżąco, na żywca, rachu ciachu.

Bestiariusz to już w ogóle osobny temat, bo ma prawie 200 stron, a każde stworzenie okraszone jest piękną ilustracją, opisem i świetnymi tabelkami losowymi, które pozwalają na stworzenie ciekawej sceny z biesem, chochlikiem albo Marzanną.

Ostatnio na moim biurku pojawia się sporo materiałów z dynamicznym generowaniem świata i procedurami eksploracji. Hen! jest zdecydowanie wśród najciekawszych z nich. Cieszy mnie to tym bardziej, że w stopce redakcyjnej znajdują się moi wspaniali współtowarzysze z Kotłowni - Brzozo, Tomasz Piątkowski i Mistrzowanie po Sznurku. Świetna robota! No i oczywiście gratulacje dla Kuba Skurzyński i Nerd Sirens za kolejny doskonały produkt!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zew Cthulhu: Gra Paragrafowa

Brindlewood Bay: na koniec kampanii

Obscure